مقالات

استفاده از بلوک هبلکس به جای بلوک سیمانی

استفاده از بلوک هبلکس به جای بلوک سیمانی

از آنجایی که هبلکس مزیت های بسیار زیادی دارد، برتری کامل آن نسبت به سایر مصالح و بلوک ها بسیار منطقی می باشد، حال سوال اینجاست مهم ترین دلایل استفاده از بلوک هبلکس به جای بلوک سیمانی چه مواردی می تواند باشد که بهتر است دیگر از بلوک هایی نظیر بلوک سیمانی استفاده نکنیم.

ابعاد بلوک هبلکس مشخص است که طول آن 60 سانتیمتر و عرض آن 25 سانتیمتر است. ضخامت بلوک AAC متغیر است و بین 7.5 سانتیمتر تا 50 سانتیمتر است. بعد از پخته شدن بلوک بتنی، برش آن با استفاده از دستگاه های مخصوص امکان پذیر می باشد. این بلوک با تخلخل دادن به بتن با استفاده از هوا ساخته شده است. به عبارت دیگر، بلوک اتوکلاو شده حاوی فضای خالی است.

یکی از برترین های بلوک سبک هبلکس این است که شما می توانید ابعاد مختلف این محصول را تهیه کنید و یا اینکه با توجه به نیاز خودتان ابعاد سفارشی را نیز درخواست دهید که در سایر بلوک ها چندان این قضیه قابل انجام و پیاده سازی نیست!

 

بررسی ابعاد بلوک هبلکس

بلوک هبلکس و بلوک سیمانی دو نوع بلوک ساختمانی هستند که در صنعت ساخت و ساز استفاده شده و بسیار پر کاربرد هم هستند، البته نحوه اجرا بلوک هبلکس با سایر بلوک ها مقداری متفاوت می باشد. هر کدام از این دو نوع بلوک خواص و ویژگی های خاص خود را دارند. در زیر به برخی از دلایل برتری بلوک هبلکس نسبت به بلوک سیمانی اشاره می کنیم:

به دلیل تراکم کمتر و ساختار سبک تر، وزن سبکی دارد که اجازه می دهد در ساختمان های بلند یا سازه هایی که نیاز به کاهش وزن دارند، استفاده شود. این ویژگی می تواند زمان و هزینه ساخت و حمل و نقل را کاهش دهد.

بلوک سبک هبلکس به دلیل ساختار پوشش داده شده با حباب های هوا، عملکرد بهتری در عایق حرارتی و صوتی دارد. این بلوک ها می توانند باعث کاهش انتقال حرارت و صدا در ساختمان شوند و محیطی آرام و راحت را ایجاد کنند.

هبلکس به دلیل ساختار سبک و قابلیت های همکاری، نصب آسان و سریعتری را در مقایسه با بلوک سیمانی ارائه می دهد. این امر می تواند زمان و هزینه کار و نیروی انسانی را کاهش دهد.

به دلیل ساختار خاص خود، مقاومت بالایی در برابر زلزله دارد. این بلوک ها می توانند به طور موثری به عملکرد سازه در شرایط زلزله کمک کنند که در این قسمت مقاومت بسیار بالای هبلکس نسبت به سایر بلوک سیمانی مشهود است. سازه هایی که از بلوک AAC استفاده می کنند بسیار مقاوم تر می شوند که این امر برای کارفرمایان بسیار مسئله مهمی است.

نیاز به مشاوره های تخصصی در این زمینه دارید؟ شرکت سبک ساران با سال ها تجربه در زمینه تولید و فروش بلوک هبلکس با کیفیت همواره آماده ارائه خدمات به مشتریان محترم می باشد. لازم به ذکر است تمامی محصولات در بالاترین سطح کیفیت و پائین ترین قیمت به مشتریان عزیز ارائه می شود که برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانید با شماره های 09121611215 – 09123650731 در تماس باشید.

قبل از فراگیر شدن استفاده از بلوک هبلکس، بلوک سیمانی در پروژه های مسکونی، صنعتی و در کل صنعت ساخت و ساز فراگیر بود و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته بود. یکی از عوامل اصلی و مهم در صنعت ساخت و ساز، سرعت اجرا و پیشرفت پروژه است که برای پیمانکاران و کارفرمایان بسیار مهم است. استفاده از بلوک AAC به جای بلوک سیمانی، به دلیل سرعت اجرای بلوک هبلکس، رایج شده است.

بلوک های سیمانی به لحاظ وزن و سنگینی، نسبت به بلوک هبلکس بسیار سنگین تر هستند. از طرف دیگر حمل و نقل و جابه جایی بلوک های سیمانی زمانبر تر است. به طور کلی، جابه جایی بلوک های هبلکس به دلیل سبکی آنها، سریع تر و آسان تر توسط کارگران صورت می گیرد و قطعاً عملیات جابه جایی بلوک ها در زمان کوتاه تری انجام می شود.م

در حجم یکسان با استفاده از نیروی کار یکسان، جابه جایی بلوک های هبلکس از انبار یا محوطه پروژه تا محل اجرا سریع تر صورت میگیرد. ابعاد بلوک هبلکس در حالت مرطوب، خاصیت عایق بیشتر و برتری بیشتری دارد، بنابراین در زمان ساخت و ساز بهتر است از چسب بلوک هبلکس استفاده شود تا خاصیت بلوک ها کاهش نیابد. از زاویه ای دیگر، چسب مخصوص بلوک های هبلکس نسبت به ملات سیمانی پرکاربردتر است. اما برای چیدمان بلوک های سیمانی، فقط نیاز به ملات سیمانی است.

 

مقایسه سرعت اجرای بلوک هبلکس با بلوک سیمانی

خوب است به این نکته توجه کنید که میزان جذب آب و رطوبت در بلوک هبلکس نسبت به بلوک سیمانی کمتر است. در صورتی که پروژه ساختمانی حساس به میزان جذب آب و نفوذ رطوبت باشد، استفاده از بلوک هبلکس توصیه می شود. همچنین، شرایط آب و هوایی نیز در انتخاب بین بلوک هبلکس و بلوک سیمانی تأثیر دارد. بلوک هبلکس به سرعت خشک می شود و در این بین پوسته پوسته نمی شود. میزان نفوذ آب و رطوبت و جذب بلوک های AAC تولید شده ممکن است متفاوت باشد، به ویژه اگر مواد اولیه استفاده شده در تولید بلوک هبلکس متغیر باشند. به مشا توصیه می کنیم این بلوک را تنها از شرکت های مطمئن در این زمینه خریداری کنید، شرکت سبک ساران با سال ها تجربه و تخصص آماده ارائه مشاوره های تخصصی به شما عزیزان در این زمینه می باشد، با ما در ارتباط باشید: 09121611215

 

بخوانید: تفاوت بلوک aac و clc چیست؟

مقایسه ضایعات ایجاد شده بلوک ­های هبلکس با بلوک­ های سیمانی در پروژه­ ها

بلوک هبلکس به راحتی با استفاده از پالت جابه جا می شود و در هنگام جابه جایی و حمل و نقل دچار شکستگی یا آسیب نمی شود. به همین دلیل، ضایعات (خرده ها، شکستگی لبه های بلوک) در بلوک AAC تقریباً ناچیز است و در پروژه های ساختمانی و ساخت و سازهای بزرگ، به ندرت شاهد ضایعات بلوک هبلکس هستیم. در عوض بلوک سیمانی در اثر ضربه و بی احتیاطی می شکند و به نسبت ضایعات بیشتری بر جای می گذارد.
ضایعات باقی مانده از بلوک های سیمانی را می توان در محوطه ساختمان و پروژه های ساخت و ساز مشاهده کرد. هزینه اضافی برای مدیریت ضایعات بلوک سیمانی بیشتر از بلوک سبک است. باید به خاطر داشت که یک بلوک که لبه یا گوشه آن شکسته شده است، عملاً قابل استفاده نیست و به عنوان یک ضایعات ساختمانی محسوب می شود. هر گونه شکستگی به معنای از دست رفتن یک بلوک سیمانی است. بنابراین، در هنگام جابه جایی و حمل و نقل بلوک های سیمانی، باید بیشتر حواس جمع بود.

 

مقایسه ضایعات ایجاد شده بلوک ­های هبلکس با بلوک­ های سیمانی

 

همانطور که می دانید در این سبک از محصولات متریال حرف اول را می زند! اگر مواد اولیه به کار رفته در بلوک هبلکس اردکان مرغوب نباشد نتیجه کار چندان جالب نخواهد شد. به همین دلیل بهتر است در هنگام خرید هبلکس، از یک شرکت معتبر در این زمینه اقدام به ثبت سفارش نمائید. سبک ساران با سال ها تجربه در این زمینه با تولید محصولاتی با کیفیت سعی در جلب نظر مشتریان محترم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *