مقالات

مزایای چسب بلوک هبلکس

مزایای چسب بلوک هبلکس

همانطور که می دانید امروزه استفاده از بلوک هبلکس با توجه به مزایای فوق العاده ای که دارد نسبت به قبل چندین برابر شده، از طرفی برای اینکه بتوان به اصولی ترین حالت ممکن این بلوک ها را پیاده سازی کرد و به یکدیگر متصل نمود نیازمند استفاده از چسب بلوک هبلکس می باشیم. این چسب به دلیل ساختار ویژه ای که دارد کاملاً مناسب بلوک هبلکس می باشد و می توان بهترین نتیجه را از آن گرفت.

همانطور که در مقاله های قبلی به این موارد اشاره تخصصی کردیم در فرآیند ساخت بلوک هبلکس، علاوه بر مواد معدنی چسبنده مانند سیمان، از مواد پلیمری نیز برای افزایش قدرت چسبندگی استفاده می شود. برای انجام عملیات چسبندگی، بلوک هبلکس را اجرا کنید و سطح بالا و دو طرف آن را با حداقل 3 میلی متر از چسب هبلکس آغشته کنید. پس از گذشت سه ساعت، چسب بلوک هبلکس، ساختار بدنه دیوار ساخته شده با بلوک هبلکس را به حدی محکم می کند که تخریب جزئی دیوار غیر ممکن می شود و در صورت لزوم، باید کل دیوار تخریب گردد. به عبارت دیگر، چسب هبلکس به بلوک به طور دائمی چسبیده و جدا نخواهد شد.

با توجه به این تفاسیر اکیداً توصیه می شود که ابتدا یک برنامه کلی و دقیق را در دست داشته باشید که نیازی نباشد قسمتی از دیوار را تخریب نمائید، به این دلیل که قدرت بالای بلوک هبلکس در برابر ضربه و چسبندگی بسیار بالای چسب هبلکس، عملیات تخریب را برای شما مقداری سخت می کنند.

 

مواد بکار رفته در چسب هبلکس

چسب هبلکس یک نوع چسب با خصوصیات ویژه است که در انواع اجراهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع چسب به دلیل مزایای منحصر به فرد خود، جایگاه مهمی در صنعت ساخت و ساز دارد. شاید برای شما عزیزان این سوال مطرح شود که مهم ترین دلایل برتری چسب هبلکس نسبت به سایر ملات ها چیست و چرا باید از این چسب در پروژه های خود استفاده نمائیم؟ با تیم سبک ساران همراه باشید تا به بررسی این موضوع مهم بپردازیم.

در تولید چسب هبلکس، بیشتر از مواد معدنی مانند سیمان و پودر سنگ استفاده می شود. این ترکیبات همان مواد معدنی هستند که در ساخت بلوک هبلکس نیز به کار می روند. به همین دلیل پس از اتصال چسب هبلکس به بلوک هبلکس، مولکول های چسب هبلکس به طور کامل با ترکیبات مولکولی بلوک هبلکس ترکیب همگنی خواهند داشت و به این ترتیب بعد از سال ها نیز ترکیب شیمیایی بین بلوک هبلکس و چسب هبلکس ثابت باقی خواهد ماند. با توجه به این تفاسیر ترکیب این دو محصول با یکدیگر می تواند مقاومت سازه را چندین برابر کند.

استفاده از ملات ماسه سیمان برای بلوک هبلکس باعث کاهش عایق بودن دیوار می شود و همچنین مصرف بیشتری از ملات ماسه و سیمان را به همراه دارد. از طرف دیگر، ممکن است مقداری از ملات ماسه و سیمان بعد از استفاده به عنوان ضایعات باقی بماند. در مقابل، چسب بلوک هبلکس با استفاده از یک لایه حداقل 3 میلی متری به شکل خمیری مورد استفاده قرار می گیرد. با تهیه دقیق و به اندازه گیری چسب هبلکس برای ساخت یک دیوار هبلکس، می توان از ضایعات چسب هبلکس جلوگیری کرد و در صورت لزوم، از آنها برای درزگیری بندهای افقی و عمودی روی سطح دیوار هبلکس استفاده کرد. استفاده از چسب هبلکس به دلیل نیاز به حجم کمتر و از طرفی ضایعات کمتر، هزینه های ساخت و زمان اجرایی را کاهش می دهد و همچنین به دلیل قدرت چسبندگی بالا، باعث افزایش مقاومت و پایداری دیوارهای هبلکس می شود.

بخوانید: جذب آب بلوک هبلکس چقدر است؟

صرفه جویی در هزینه ها با چسب هبلکس

قدرت چسبندگی چسب هبلکس یکی از ویژگی های مهم و منحصر به فرد این نوع چسب است. این ویژگی به معنای توانایی بالای چسب هبلکس برای اتصال قوی و دائمی به سطوح مختلف می باشد. قدرت چسبندگی بالای چسب هبلکس به ویژه در سطوح سیمانی و بتنی بسیار مورد توجه قرار گرفته و در صنعت ساختمان سازی از آن به عنوان یک راهکار قوی برای اتصال بلوک ها، سنگ ها، مصالح مختلف و اجزای سازه نیز استفاده می شود.

خوب است بدانید ترکیب چسب بلوک هبلکس به صورت بهینه و پلیمری ، مقاومت پیوند اضافی جدا از اتصال مکانیکی ماسه و سیمان را به دلیل ترکیبات نگهدارنده هیدراتاسیون فراهم می نماید، در نتیجه دیوار استحکام بسیار بالایی را به دست خواهد آورد و از طرفی برای مدت بسیار طولانی این مقاومت پایدار خواهد ماند. نکته قابل توجه دیگر این است که با استفاده از چسب هبلکس، نیاز به آماده سازی ملات در محل نیست و به این ترتیب در منابع حیاتی مانند آب نیز بسیار صرفه جویی می شود. ASTM: برای انطباق با ASTM C 1660 -09 به طور خاص فرموله و آزمایش شده است و بر اساس استانداردهای تحقیق شده اطمینان به مصرف کننده کالا نیز ارائه می شود.

افزودن پلیمرها باعث بهبود کیفیت و عملکرد ملات می شود. این ویژگی منجر به احتباس آب و بهبود زمان باز شدن ملات می گردد. مورد دیگر این است که چسب هبلکس آماده است و نیازی به ذخیره سازی شن و سیمان نمی باشد و به راحتی می توان در محل فرایند آماده سازی چسب را انجام داد. پیوندهای هوشمند چسب هبلکس و بلوک، قادر به مقاومت در برابر چکش کاری و کنده کاری مورد نیاز برای پنجره ، قاب درب و کانال پس از 48-72 ساعت هستند. همچنین در تصویر زیر می توانید طریقه استفاده از این چسب و نحوه بکارگیری آن را ببینید.

 

نکاتی در خصوص چسب هبلکس

کیفیت مصالح یکی از مهم ترین موارد در صنعت ساختمان سازی می باشد. بکارگیری بهترین مصالح و جایگزین متریال قدیمی با محصولات جدید می تواند در هزینه ها، کیفیت سازه و زمان پروژه تاثیر بسزایی بگذارد. چسب بلوک هبلکس تولید شده توسط شرکت سبک ساران یکی از بهترین ها در بازار می باشد به این دلیل که مواد تشکیل دهنده این چسب از مرغوب ترین مواد اولیه می باشد و از طرفی می توان گفت مناسب ترین قیمت را به مشتریان محترم نیز ارائه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *