مقالات

جذب آب بلوک هبلکس چقدر است؟

جذب آب بلوک هبلکس

بلوک هبلکس، همانند سایر مصالح ساختمانی، قابلیت جذب رطوبت و آب را داراست و خوب است بدانید در صورت وجود رطوبت در بلوک AAC، رنگ آن تغییر می کند؛ اما باید توجه داشت که این تغییر رنگ به معنای کاهش کیفیت و عملکرد نمی باشد. در این مقاله یعنی (جذب آب بلوک هبلکس چقدر است) قصد داریم به طور تخصصی به بررسی این موضوع بپردازیم که تا چه میزان بلوک هبلکس آب را به خودش جذب می کند.

پیش از بررسی میزان جذب آب بلوک هبلکس به این مورد توجه کنید که میزان جذب آب در بلوک های ساختمانی معمولاً بین 5 تا 10 درصد متغیر است. اما در بلوک هبلکس و در شرایط معمولی این میزان حدود 5 درصد است و در محیط های با رطوبت بالا ممکن است به 50 درصد برسد. با این حال، رطوبت بیش از 3/5 سانتی متر در عمق آن نفوذ نمی کند. علاوه بر مقاومت در برابر نفوذ آب، بلوک هبلکس یک عایق بسیار مناسب در برابر سرما است و در شرایط آب و هوای سرد آسیبی نمی بیند و مقاومت خوبی از خودش نشان می دهد؛ این مزیت باعث شده امروزه جزو مصالح پر کاربرد و محبوب بین کارفرمایان باشد.

در مناطقی مانند شمال کشور که رطوبت بالایی دارند، استفاده از این بلوک به دلیل عایق و مقاوم بودن آن در برابر رطوبت بسیار به کار گرفته می شود و همچنین جلوی رشد قارچ های مضر را می گیرد. همین موارد باعث شده امروزه استفاده از بلوک هبلکس به جای بلوک سیمانی بیشتر رواج پیدا کند.

بلوک های بتن گازی تا 50% قابلیت جذب آب را دارند. رطوبت بیش از 3/5 سانتیمتر در عمق آنها نفوذ نمی کند و با کاهش رطوبت، میزان رطوبت در بلوک های بتن گازی کاهش می یابد. در شرایط معمولی، درصد رطوبت حدود 5% است. در صورتی که از چسب بلوک سبک (ملات بلوک سبک) برای اتصال بلوک های AAC به یکدیگر استفاده نشود، می توان از ملات ماسه بادی یا ملات سیمان با نسبت 1:5 و کمی آهک استفاده کرد تا جذب آب در ملات AAC جلوگیری شود.

 

میزان جذب آب بلوک هبلکس

 

قسمت های قبل تر به بررسی جذب آب بلوک هبلکس پرداختیم که همین مورد یکی دیگر از مزیت های این بلوک است همچنین بلوک هبلکس دارای مزایای بیشماری است و یکی از مهمترین آن ها عایق حرارتی بودن است. این ویژگی باعث می شود که در صورت وقوع آتش سوزی در یکی از اتاق ها، احتمال گسترش آن به سایر بخش های خانه کاهش یابد. همچنین، عایق حرارتی بودن بلوک هبلکس منجر به کاهش مصرف انرژی برای سرد و گرم کردن خانه می شود، یکی از رایج ترین ها بلوک هبلکس سقفی می باشد که بسیار هم به علت مزیت های زیادش مورد استقبال قرار گرفته. به این مورد هم توجه کنید که بلوک هبلکس ضد حشرات می باشد و به هیچ وجه حشرات نمی توانند در داخل دیوارهایی که از بلوک هبلکس ساخته شده اند نفوذ کنند. پایین بودن وزن بلوک امکان استفاده از آن در تمامی بخش ها را داده است.

 

دیگر مزایای بلوک هبلکس

 

چسب بلوک هبلکس ضدآب یک محصول بسیار مقاوم است و در برابر آب و مایعات از خود عملکرد برتری ارائه می دهد و شما می توانید با خیال راحت با استفاده از این چسب عایق بندی را تکمیل تر نمائید و حتی جذب آب بلوک هبلکس را کمتر کنید. این چسب قادر است بلوک ها را در برابر جداشدن حفظ کرده و امنیت را چند برابر  کند. به عبارت دیگر، چسب بلوک هبلکس به خوبی از نفوذ آب جلوگیری می کند و از ایجاد مشکلاتی مانند جداشدگی بلوک ها در مقابل آب و مایعات محافظت می کند. همچنین شما  می توانید برای اطلاع از قیمت بلوک هبلکس با مشاوران ما در تماس باشید.

همانطور که در این مقاله و سایر مقالات به آن اشاره شد بلوک هبلکس از مواد مختلفی تولید شده؛ این مواد شامل سیمان، آب، شن و ماسه می باشند که در جذب آب بلوک هبلکس تاثیر گذار هستند. فرآیند تولید بلوک هبلکس شامل مخلوط کردن این مواد با یکدیگر است. در این فرآیند، سیمان به عنوان یک ماده بین گیر و مهم در استحکام بلوک ها استفاده می شود. همچنین، شن و ماسه به عنوان ماده ی پرکننده استفاده می شوند تا بلوک ها سختی لازم را داشته باشند. برخی از تولیدکنندگان بلوک هبلکس ممکن است از مواد افزودنی مانند روغن های پارافینی یا پودر آهک نیز در مخلوط استفاده کنند. این مواد افزودنی به منظور بهبود ویژگی های خاصی مانند عملکرد ضد آب یا مقاومت به حرارت ممکن است به کار رود. بلوک هبلکس عمدتاً برای ساخت دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان، حوائط جدایی و دیوارهای جداکننده استفاده می شود.

بیشتر بدانید: ابزار های بلوک هبلکس

کلام آخر

نمی توان به سادگی از کنار مزایای منحصر بفرد بلوک هبلکس گذشت زیرا با بکارگیری آن می توان ضمن کاهش هزینه های جاری، یک سازه ی کاملاً ایمن و عایق را ساخت. از طرفی جذب آب بلوک هبلکس بسیار مناسب است و در مقایسه با بلوک های دیگر ارجعیت بیشتری دارد. در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می توانید با شماره های 09121611215 – 09123650731 در تماس بوده تا راهمایی های لازم صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *