مقالات

چگونگی اجرا نما روی هبلکس و نکات آن

چگونگی اجرا نما روی هبلکس

خوب است بدانید اجرا نما روی هبلکس چالش‌های خود را به همراه دارد و ابتدا باید نکات مهم آن را بدانید. با توجه به اهمیت ایمنی سازه، انجام این کار باید با رعایت دقیق اصول و مقررات ایمنی انجام شود. در این مقاله، ما قصد داریم شرایط اجرای نما بر روی دیوارهای هبلکس را به طور کامل بررسی کنیم.

موضوعاتی که به آن اشاره خواهد شد:

قطعاً به این موضوع پی برده اید که استفاده از بلوک های سبک در ساختمان سازی روز به روز در حال بیشتر شدن است. این بلوک‌ها نقش مهمی در زیباسازی ساختمان و افزایش سرعت اجرا دارند و از طرفی قیمت و وزن بسیار مناسبی هم دارند بلوک هبلکس به عنوان یکی از انواع جدید بلوک‌های سبک شناخته می‌شود که با استفاده از فناوری های پیشرفته تولید می‌شود.

اجرای نما بر روی دیوارهای هبلکس دشواری‌های خاصی دارد. در هنگام اجرا باید به طور جدی و با حساسیت بالا این کا را انجام دهید تا ایمنی سازه در خطر نیوفتد.

 

مزایای اجرا نما بر روی بلوک هبلکس

خوب است این موضوع را بدانید که اجرای نما بر روی بلوک اتوکلاو شده مزیت های بی شماری دارد که در ادامه برخی از این موارد را برای شما عزیزان عنوان خواهیم کرد، با ما همراه باشید:

  • مقاومت و عمر مفید بسیار زیاد این بلوک ها
  • صرفه جویی حداکثری در هزینه ها
  • هبلکس دارای سطوح صافی است که اجرا نما را راحت تر می کند
  • در برابر سوانج مختلف بیشتر مقاومت را دارد و بهترین گزینه است

 

بخوانید: تفاوت بلوک aac و clc چیست؟

متریال های مختلف برای اجرا نما روی هبلکس

بعد از اتمام ساخت دیوار هبلکس، حفره هایی بر روی سطح آن ایجاد می‌شود که ممکن است زیبایی آن را کم کند. همین مورد دلیلی است که افراد در نظر دارند نما های مدنظرشان را بر روی این دیوار ها پیاده سازی کنند.

البته دیده شده برخی افراد بر این باورند که اجرا نما بر روی هبلکس چندان کار اصولی نیست؛ در جواب باید گفت اجرا نما بر روی این بلوک ها هیچ مشکلی ندارد، از طرفی باید با حساسیت و دقت بالا کار انجام شود تا چسبندگی به بهترین شکل صورت گیرد.

اصول کاشی کاری بر روی هبلکس

یکی از بهترین روش ها، نصب کاشی بر روی بلوک هبلکس اسن که به عنوان یک روش مناسب برای زیبایی و افزایش مقاومت و استحکام سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته موردی که باید در نظر بگیرید این است که کاشی درجه یک و درزگیری صحیح فضای بین کاشی‌ها به طور دقیق و اصولی باید انجام شود.

اجرا نما سنگی روی هبلکس

برای اجرای نمای سنگی بر روی دیوار های هبلکسی، محدودیت و شرایط خاصی وجود ندارد و می توانید بی دردسر فرایند اجرا را انجام دهید، حتی از سایر نما ها نیز راحت تر است؛ البته برای نصب و چسباندن باید از چسب بلوک هبلکس استفاده کنید.

 

اجرا نما سنگی روی هبلکس

اجرا گچ بر روی هبلکس

اجرای گچ بر روی دیوار هبلکسی کار به نسبت کمتری نسبت به اجرای نماهای سنگین تر دارد. در این نما تمیز بودن سطح زیرین گچ ضرورت دارد، آب موجود در داخل ملات گچ به راحتی جذب بلوک‌های هبلکس می‌شود. برای اجرای گچ روی هبلکس معمولا سه لایه از گچ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لایه اول شامل شن و خاک برای استحکام، لایه دوم برای یکنواختی سطوح و لایه سوم ملات نرم برای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

حتماً بخوانید: وال مش چیست؟

اجرا گچ بر روی هبلکس

مراحل اجرای نما روی هبلکس

اگر به هر دلیلی در حین اجرای دیوارهای هبلکس، نیاز به استفاده از سیمان وجود داشته باشد، می‌توان از ملات سیمان استفاده کرد. جذب آب ملات سیمانی توسط بلوک هبلکس باعث می‌شود که ملات به راحتی از روی بلوک‌ها جدا نشود. در این بین یک شرط وجود دارد و این است که ملات سیمان، یکپارچگی دوغاب با بلوک به صورت کامل است.

در کل شاید تردید در این مورد داشته باشید که در کل هبلکس مناسب پروژه هس یا خیر، در مقاله (استفاده از بلوک هبلکس به جای بلوک سیمانی) به طور کاملاً تخصصی برای شما عزیزان توضیح داده ایم که کدام یک مناسب پروژه شماست و از لحاظ بودجه و سرعت اجرا کدام یک مناسب است.

آماده سازی سطح هبلکس

قبل از شروع اجرای نما هبلکس، باید اطمینان حاصل کنیم که سطح بلوک‌ها تمیز هستند تا در فرایند اجرا و نصب دچار مشکل نشویم. در صورت داشتن ترک یا خرابی در دیوار هبلکس، باید آنها را با استفاده از مواد مناسب ترمیم کرد. سپس باید سطح صاف و مناسبی برای نصب پوشش هبلکس فراهم کرد.

پس از انجام ترمیم و تمیزکاری سطح هبلکس، بهتر است از محصولات ضد آب برای پیشگیری از ورود رطوبت استفاده شود تا مقاومت و دوام سازه افزایش یابد.

اجرای لایه پایه بر روی سطوح

قبل از اجرای گچ یا هر نوع پوشش دیگر بر روی نما، بهتر است از یک لایه صاف و بدون مشکل برای استحکام و مقاومت بیشتر استفاده کرد. اگر اجرای نما به طور مستقیم روی بلوک‌ها صورت گیرد، این لایه تقویتی در برابر زلزله آسیب‌پذیر است. البته همانطور که در قسمت های قبلی عنوان شد باید از چسب مخصوص هبلکس و یا همان ملات هبلکس برای لایه استفاده نمود.

چگونگی اجرا نما روی هبلکس به کمک رابیتس

رابیتس یک نوع توری فلزی مشبک است که بعنوان روشی کارآمد برای سه بعدی کردن سقف استفاده می‌شود. در سقف‌های کاذب که از بلوک هبلکس ساخته می‌شوند، می‌توان با استفاده از رابیتس و روش دفنی، میلگرد را جایگذاری کرد و سپس آن را جوش داد و به اجرای نما پرداخت.

مشاوره و راهنمایی برای اجرا نما روی هبلکس

اجرای نما روی دیوار هبلکس با استفاده از روش‌های مختلف انجام می‌شود و به همین دلیل هزینه آن متغییر است و باید نیاز های پروژه را سنجید

مواردی از قبیل اندازه سازه، میزان بلوک هبلکس مورد استفاده، و جنس نمای استفاده شده از مهمترین عواملی هستند که بر هزینه اجرای نما روی هبلکس تأثیر می‌گذارند. بهتر است برای دریافت مشاوره ها در این زمینه با تیم پشتیبانی شرکت سبک ساران در تماس باشید.

 

2 نظر در “چگونگی اجرا نما روی هبلکس و نکات آن

  1. آواتار هاشم هاشم گفت:

    درود برای اجرا و خرید این بلوک مشاوره دارید درسته؟

    1. آواتار admin admin گفت:

      سلام بله مشاوره تخصصی هم داریم، با شماره 09121611215 لطفا تماس بگیرید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *