مقالات

مقایسه بلوک هبلکس و سفال، کدام بهتر و بصرفه تر است؟

مقایسه بلوک هبلکس و سفال

بررسی متریال اولیه بکار رفته در هر کدام، روش های تولید، ابعاد آن ها، کاربردها و هزینه های اجرا و حمل و نقل همگی فاکتور های بسیار کلیدی برای خریداران می باشد که با مقایسه بلوک هبلکس AAC و سفال می توان به این قضیه پی برد که بهترین بلوک برای پروژه مورد نظر کدام است. بطور قاطع می‌توان گفت که بلوک هبلکس با توجه به مزایا و امتیازاتی که دارد، قیمت بالاتری نسبت به سفال دارد که دلیل آن ها کاملاً مشخص است: کیفیت و مقاومت بسیار بالا!

موضوعاتی که به آن اشاره خواهد شد:

تفاوت بلوک هبلکس با سفال

اگر بخواهیم وزن بلوک ها را مقایسه کنیم باید گفت که بلوک سبک هبلکس به مراتب سبک تر و حمل و نقل آن نسبت به سفال بسیار راحت تر است؛ با این تفاسیر سرعت اجرا نیز بالاتر می رود که همین یک امتیاز بسیار مثبت می باشد. بلوک سفالی پس از اجرا، نیاز به ملات گچی و خاک دارد تا بتوان نازک کاری را انجام داد اما هبلکس با چسب مخصوص خودش یعنی چسب بلوک هبلکس بدون هیچگونه دردسر و دشواری می توان ملات را روی آن کار کرد.

تفاوت بلوک هبلکس با سفال

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که سختی اجرا نما های مختلف روی هبلکس چقدر است و آیا این امر امکان پذیر هست یا نه! در جواب باید گفت اجرا نما روی هبلکس چندان سخت هم نیست، فقط یکسری اصول پایه دارد که در مقاله مربوطه به شما این موارد را معرفی کرده ایم.

از آنجایی که شرکت سبک ساران نماینده رسمی فروش می باشد می توانید بلوک های هبلکس اردکان یزد را با قیمت های بسیار ویژه و مناسب خریداری کنید، برای ثبت سفارش می توانید با شماره های  0912161121509123650731 در تماس باشید.

بلوک هبلکس 60x25x15 (AAC) اردکان یزد

قیمت اصلی ریال245,000 بود.قیمت فعلی ریال220,000 است.
برای استعلام قیمت و خرید با شماره 09121611215 در تماس باشید

بلوک هبلکس 60x25x12 (AAC) اردکان یزد

قیمت اصلی ریال210,000 بود.قیمت فعلی ریال192,000 است.
برای استعلام قیمت و خرید با شماره 09121611215 در تماس باشید

بلوک هبلکس 60x25x8 (AAC) اردکان یزد

قیمت اصلی ریال161,000 بود.قیمت فعلی ریال148,000 است.
برای استعلام قیمت و خرید با شماره 09121611215 در تماس باشید

بلوک هبلکس 60x25x10 (AAC) اردکان یزد

قیمت اصلی ریال170,000 بود.قیمت فعلی ریال160,000 است.
برای استعلام قیمت و خرید با شماره 09121611215 در تماس باشید

قیمت بلوک سبک هبلکس بهتر است یا سفال؟

وقتی که صحبت از مقایسه بلوک هبلکس با سفال می شود یکی از فاکتور های بسیار مهمی که در وهله اول، شخص خریدار به آن توجه می کند قیمت هر یک است. شاید فکر کنید که قیمت بلوک سفالی از هبلکس کمتر است اما باید این نکته را گفت که هزینه های اجرایی بلوک سفالی برای کل پروژه نسبت به هبلکس خیلی بیشتر است. از آنجایی که هبلکس ابعاد مختلفی دارد و از طرفی از بلوک سفالی بزرگتر است، در نهایت هزینه های پیاده سازی و اجرا، حمل نقل و… بسیار کاهش پیدا می کند.

از نظر کارایی بلوک های سفالی کارایی بلوک هبلکس را ندارند که این مقاله (مقایسه بلوک هبلکس و سفال) یکی از مواردی است که بسیار جای بحث دارد. 

چسب مخصوص بلوک اتوکلاو شده نسبت به ملات بلوک سفالی از لحاظ حجم کمتر و قیمت بسیار مناسب تری هم دارد. میزان مصرف چسب هبلکس حدود ۲۵ درصد کمتر از بلوک‌های سفالی است. همچنین، برای هموار کردن سطح دیوار سفالی، نیاز به استفاده از مصالح دیگری همچون گچ دارید، در حالی که بلوک‌های هبلکس از ابتدا دارای سطح صاف هستند و نیازی به گچ زیرکار ندارند! به همین دلیل، هزینه‌ی پوشش دیوار با گچ نیز کاهش خواهد یافت.

در مقایسه قیمت بلوک هبلکس و سفال، فراموش نکنید که هزینه‌های حمل و نقل نیز در این مقایسه مهم است. حمل و نقل بلوک‌های هبلکس به دلیل وزن کمتر آسان‌تر و بی دردسر تر است که این مورد برخلاف بلوک های سفالی است. مورد آخر در تفاوت بلوک هبلکس و سفال، عایق بودن بلوک هبلکس است که می‌تواند در کاهش مصرف انرژی‌های ساختمان تأثیرگذار باشد.

مقایسه بلوک هبلکس و سفال از لحاظ وزن

با توجه به زلزله خیز بودن ایران، وزن سازه بسیار مهم است و باید طبق ضوابط و آیین نامه های ساختمان باشد. این آیین نامه ها همواره به این موضوع تاکید دارند که استفاده از مواد سبک در ساختمان‌ها ضروری است. از این رو عقلانی ترین انتخاب ممکن که در پیش روی ما است همین بلوک هبلکس است. وزن کم  مقاومت آن توجه خیلی از کارفرما ها را به خودش جذب کرده. ابعاد مختلف بلوک هبلکس، وزن های متفاوتی هم دارند که این مورد را با توجه به نیاز پروژه و بودجه باید انتخاب شود.

مواد تشکیل دهنده کدام بهتر است؟

از آنجا که مواد اولیه‌ی استفاده شده در ساخت بلوک های سفالی و بلوک های هبلکس تفاوت دارند بهتر است به طور تخصصی تر و با جزئیات بیشتر به آن بپردازیم. برای ساخت بلوک های هبلکس از سیمان، سیلیس، آهک و آلومینیوم استفاده می‌شود در حالی که برای بلوک های سفالی از خاک رس، آهک و آب استفاده می شود. هر یک از این متریال ها برتری خودشان را دارند ولی در کل هبلکس فرمول تهیه آن و مراحل اتوکلاو شدنش کمی پیچیده و به طبع بهتر است.

مقایسه هبلکس و سفال در برابر رطوبت

زمانی که قصد خرید بلوک را دارید باید به مقاومت آن در برابر رطوبت بسیار توجه کنید به خصوص اگر در منطق شمالی کشور ساکن هستید، میزان رطوبت بالاست و نمی توان از هر نوع مصالحی استفاده کرد. در واقع میزان جذب آب بلوک هبلکس که در مقاله مربوطه به آن اشاره کردیم به قدری مناسب هست که بتوان بدون دردسر از آن در هر شرایط آب و هوایی استفاده نمود.

تفاوت بلوک هبلکس و سفال از لحاظ عایق صوتی و حرارت

هوا یک عایق بسیار مناسب برای جلوگیری از رد شدن سر و صدا می باشد که در مقایسه بلوک هبلکس و سفال از لحاظ عایق صوتی باید گفت با اختلاف، عایق بودن هبلکس بیشتر از بلوک سفالی است؛ بلوک‌های سفالی توخالی هستند و هیچ هوای محبوسی در خود ندارند. بنابراین، هوا به راحتی می‌تواند از آن عبور کرده و صوت را انتقال دهد.
مقاومت بسیار بالا در برابر گرما و حرارت یکی دیگر از مزایای هبلکس است که سفال نسبت به این نو بلوک بسیار ضعیف تر عمل کرده است. برای خرید هبلکس در کرج و دریافت لیست قیمت به روز از نماینده رسمی کافیست با شماره تماس ها و راه های ارتباطی موجود در سایت با ما در تماس باشید.
 
کلام آخر

هدف این مقاله ای است که بهترین گزینه های پیش روی شما را مورد بررسی دقیق قرار دهیم تا هزینه ای که می کنید بهترین نتیجه را داشته باشد. هر یک از این بلوک ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای انواع مختلف سازه استفاده می‌شوند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *