مقالات

وال پست آماده چیست؟

وال پست آماده

بکارگیری وال پست آماده در دیوارها، به علت مقاومت بالای آن در برابر فشار و لرزه ها، می تواند اثرات ناشی از زلزله را به کاهش دهد. با تثبیت وال پست آماده در دیوار، استحکام و سختی دیوار افزایش می یابد، بنابراین احتمال فروپاشی و آسیب دیدن دیوار های و حتی فروپاشی آن به طور زیادی کاهش می یابد که این مورد می تواند خبر خوشی برای کارفرمایان باشد. علاوه بر این، وال پست آماده همچنین می تواند در مقابل فشار باد نیز مستحکم باشد. این امر باعث می شود که دیوار بتواند در برابر بادهای شدید ایستادگی کند و مشکلی ایجاد نشود. در صورتی که قصد خرید وال پست را دارید شرکت سبک ساران با بالاترین کیفیت و متریال این محصول را به فروش می رساند.

وال پست های آماده به چند نوع تقسیم بندی می شوند، به طور معمول این دسته بندی ها شامل وال پست عمودی و افقی است اما از نظر دیگر نیز می توان آن را دسته بندی کرد:

1. وال پست میانی (وادار ستونی)

2. وال پست سقفی (وادار سقفی)

3. وادار یا وال پست تیرکی

4. وال پست کناری (وادار کناری)

استفاده از وال پست های آماده برای مهار دیوارهای خارجی و داخلی بسیار مفید است. وقتی میخواهیم این دیوارها را کنترل کنیم، از وال پست های آماده استفاده می کنیم. با توجه به آیین نامه های ملی و بین المللی، وال پست آماده بر اساس اندازه های 10، 15 و 20 سانتی متری قابل بکارگیری می باشند. در این راستا، وال پست های آماده دارای دو نوع نبش هستند. نوع اول نبش لوبیایی می باشد که برای اتصال به سقف از آن استفاده می شود و نوع دوم نبش سوراخ دار است که در کف استفاده می شود تا رول بولت را در آن نصب کنیم.

در صورتی که قصد خرید وال پست، وال پست آماده، انواع هبلکس و چسب کاشی و سرامیک را دارید کافیست با تیم شرکت سبک ساران در ارتباط باشید تا مشاوره های رایگان و تخصصی را به شما عزیزان ارائه دهند: 09121611215 – 09123650731

دسته دوم از وال پست های آماده برای سازه های مختلف استفاده می شود و به سقف متصل می شوند. برای نصب این نوع وال پست، باید به فاصله حدوداً 50 سانتی متر از ابتدای تیر نصب شوند و از طرفی باید قطعات بعدی هم با فاصله ای بین 50 تا 100 سانتی متر از آن نصب گردند.وال پست سقفی در سازه های با ستون فلزی با استفاده از پرچ و جوش نصب می شود. در صورت استفاده از ستون بتنی، این کار با استفاده از 2 عدد رول بولت (اندازه 8) انجام می شود.

 

حتماً بخوانید: وال پست منقطع چیست؟

 

در ساختمان هایی که به ستون های بتنی مجهز هستند، برای نصب وادارهای کناری از دو عدد رول بولت (اندازه 8) استفاده می شود. اما در سازه هایی که ستون های فلزی دارند، از پرچ یا جوش برای نصب استفاده می شود. بعد از نصب و اجرا، باید ورق های آلاستیک را داخل آن قرار دهید.

 

مطلب مرتبط: میلگرد بستر چیست؟

براساس آیین نامه 2800، در صورتی که طول دیوار در ساختمان بیشتر از چهار متر باشد، ضرورت دارد تا از وال پست میانی استفاده شود. برای این منظور، ابتدا بست های وال پست را با رول بولت ها به محل های مشخص شده روی نقشه متصل کنید. سپس وال پست های میانی را درون آن بگذارید. یک نکته مهم در مورد این نوع وال پست، این است که ارتفاع آن باید حداقل 2.5 سانتی متر کمتر از تیر یا سقف باشد، تا بعد از اجرای آن، به آن چسبیده نشود و فاصله ای به اندازه 2.5 سانتی متر داشته باشد. همچنین، وال پست ها باید به طور کامل آزاد و کشویی به سقف متصل شوند، اما به کف سازه کاملا گیرایی داشته باشند.

 

محل مناسب برای قرار گیری وال پست ها بر اساس نقشه تعیین می شوند و بعد از تعیین محل آنها در سقف و کف، ورق های اتصال نصب می شوند. سپس بلوک ها را به صورت ردیفی قرار می دهیم و به ازای هر دو ردیف، با استفاده از یک بست کمکی، دو دیوار که از یکدیگر جدا هستند، به هم متصل می شوند. در مرحله بعد، چهار میلگرد را جوش می زنیم و به ورق هایی که در سقف و کف استفاده شده اند، متصل می کنیم. پس از انجام این مراحل، میلگردها را به بست متصل می کنیم و عملیات قالب بندی را انجام می دهیم. در مرحله بعد، بتن را داخل قالب ها ریخته و پس از مدتی که قصد داریم قالب ها را باز کنیم، خواهیم دید که وال پست براساس ضخامت دیوار به وجود آمده است.

بست رادیکالی یکی دیگر از محصولات شرکت سبک ساران است که با تضمین کیفیت با بهترین قیمت به فروش می رسد، برای خرید با شماره 09121611215 در تماس باشید.

 

بر اساس نقشه، ابتدا محل قرارگیری ورق های متصل به سقف و کف را مشخص می کنیم و سپس عملیات نصب را انجام می دهیم. در مرحله بعد، ورق های بالایی و تحتانی را به والپست جوش می زنیم و در انتها والپست را درون بلوکی که یک طرف آن ساخته شده، قرار می دهیم. از طرفی برای خرید بلوک هبلکس در کرج با بهترین شرایط و قیمت کافیست با ما در تماس باشید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد وال پست، قدرت بالاتر در انتقال بار نسبت به قوطی است. این ویژگی باعث افزایش یکپارچگی و مقاومت دیوار می شود. روش استفاده شده برای این نوع وصل کردن وال پست به دیوارها، استفاده از دو نبشی و میلگرد است. ابتدا اتصال ایجاد شده با دیوارها و سپس پوشش ضد زنگ به آنها اعمال می شود. در نهایت، وال پست ها با استفاده از توری با هم متصل می شوند.

اگر بخواهیم یکی از بهترین و مناسب ترین راه ها برای ایمن سازی در برابر زلزله و صدمات ناشی از آن را عنوان کنیم می توان استفاده از وال پست را نام برد. البته باید توجه داشته باشید که هزینه نصب و اجرای اصولی آن کاملاً بستگی به نوع، جنس و کیفیت مواد و متریال بکار رفته در آن است که در قیمت بسیار تاثیر گذار می باشد. به طور کلی اگر بخواهیم قیمت را در نظر بگیریم بهتر است به سراغ نماینده رسمی فروش برویم. شرکت سبک ساران با تضمین کیفیت و قیمت همواره سعی کرده مرغوب ترین مواد اولیه را در محصولاتش به کار بگیرد.

4 نظر در “وال پست آماده چیست؟

  1. yashar_heydarian گفت:

    مقاومتش تا چه حده؟؟ از طرفی کی به دستم میرسه؟

    1. admin گفت:

      سلام وقتتون بخیر، از اونجایی که کیفیت ساخت بسیار بالایی داره بسیار مقاومه و میشه روی این محصول حساب کرد
      به محض اینکه تلفنی ثبت سفارش کنید محصول برای شما ارسال میشه

      با تشکر

  2. javadmh گفت:

    سلام
    مقاله جالبی بود مرسی

    1. admin گفت:

      سلام دوست عزیز

      مرسی از نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *